DziaÄšÂania informacyjno-promocyjne w Akademii Rolniczej zapoczĂ tkowaĚ ukazujĂ cy siĂ od paÄšĹdziernika 1992 r. miesiĂÂcznik GÄšÂos Uczelni. Redakcja czasopisma byÄšÂa wówczas usytuowana w OÄšÂrodku ZastosowaĚ Informatyki, a biuletyn redagowany i ÄšÂamany przez dwie osoby zatrudnione w charakterze informatyków. PomysĚ stworzenia jednostki zajmujĂ cej siĂ caÄšÂym kompleksem dziaÄšÂaĚ z obszaru public relations dojrzewaĚ cztery lata i doczekaĚ siĂ realizacji w grudniu 1996 r. Wtedy to, w pionie prorektora ds. wspóÄšÂpracy z zagranicĂ i rozwoju uczelni, zostaÄšÂo powoÄšÂane Biuro Informacji i Promocji Uczelni, którego zadaniem staÄšÂo siĂ ksztaÄšÂtowanie wizerunku Akademii Rolniczej. Podstawowym tego instrumentem byĚ wówczas miesiĂÂcznik GÄšÂos Uczelni wysyÄšÂany do redakcji pism uczelnianych w kraju, a takĚźe do rektorów uczelni wspóÄšÂpracujĂ cych z wrocÄšÂawskĂ AkademiĂ RolniczĂ oraz jednostek administracji centralnej i samorzĂ dowej. Grono odbiorców bezpÄšÂatnych numerów GÄšÂosu Uczelni rozszerzono o absolwentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Absolwentów SAAR i dyrektorów szkóĚ wspóÄšÂpracujĂ cych z UczelniĂ .
Do komunikacji wewnĂÂtrznej wÄšÂĂ czono nowoczesne i szybkie instrumenty przekazu informacji – Internet i pocztĂ elektronicznĂ . Od 2000 r. Internet wysunĂ Ě siĂ na pierwszy plan jako najwaĚźniejszy i najszybszy ÄšÂrodek informacji i promocji. Z roku na rok zwiĂÂkszaĚ siĂ teĚź rynek reklam oraz róĚźnego rodzaju wydawnictw zarówno ÄšÂrodowiskowych, jak i ogólnopolskich oferujĂ cych odpÄšÂatnĂ promocjĂ wizerunkowĂ , a takĚźe publikacji o charakterze informatorów adresowanych do róĚźnych ÄšÂrodowisk, w szczególnoÄšÂci zaĚ do kandydatów na studia. W ostatnich latach ofertĂ tĂ uzupeÄšÂniajĂ portale internetowe. W tym czasie pojawiÄšÂy siĂ teĚź prestiĚźowe rankingi wyĚźszych uczelni w wielkonakÄšÂadowych tygodnikach przygotowywane na podstawie danych dostarczonych przez uczelnie. Zasadniczo zmieniĚ siĂ charakter i znacznie rozszerzyĚ zakres akcji informacyjno-promocyjnych towarzyszĂ cych rekrutacji na studia, które – wobec rosnĂ cej konkurencji – staÄšÂy siĂ kampaniami marketingowymi wykorzystujĂ cymi metody marketingu narracyjnego.
W 2003 r. zakres obowiĂ zków Biura Informacji i Promocji Uczelni zostaĚ rozszerzony o realizacjĂ zadaĚ zwiĂ zanych z udostĂÂpnianiem informacji publicznych (BIP), okreÄšÂlonych w ustawie z 6 wrzeÄšÂnia 2001 r. o dostĂÂpie do informacji publicznych.
Biuro Informacji i Promocji Uczelni tworzĂ obecnie: Maria Wanke-Jerie – kierownik biura i MaÄšÂgorzata Wanke-Jakubowska – rzecznik prasowy Uczelni, Dorota Sikora – redaktor stron internetowych, Maria SzoÄšÂomicka-Gerlicz – redaktor BIP, WiesÄšÂawa Kutscha – referent i Tomasz Lewandowski – fotograf-archiwista, a takĚźe Magdalena Sobota – specjalista, zatrudniona w wymiarze póĚ etatu.