Jesteś w: JEDNOSTKI I ORGANIZACJE > JEDNOSTKI MIĘDZYWYDZIÁOWE,POZAWYDZIÁOWE I OGÓLNOUCZELNIANE > Biuro Informacji i Promocji Uczelni
Biuro Informacji i Promocji Uczelni

Działania informacyjno-promocyjne w Akademii Rolniczej zapoczątkował ukazujący się od paĹşdziernika 1992 r. miesięcznik Głos Uczelni. Redakcja czasopisma była wówczas usytuowana w Ośrodku Zastosowań Informatyki, a biuletyn redagowany i łamany przez dwie osoby zatrudnione w charakterze informatyków. Pomysł stworzenia jednostki zajmującej się całym kompleksem działań z obszaru public relations dojrzewał cztery lata i doczekał się realizacji w grudniu 1996 r. Wtedy to, w pionie prorektora ds. współpracy z zagranicą  i rozwoju uczelni, zostało powołane Biuro Informacji i Promocji Uczelni, którego zadaniem stało się kształtowanie wizerunku Akademii Rolniczej. Podstawowym tego instrumentem był wówczas miesięcznik Głos Uczelni wysyłany do redakcji pism uczelnianych w kraju,  a takĚźe do rektorów uczelni współpracujących z wrocławską Akademią Rolniczą oraz jednostek administracji centralnej i samorządowej. Grono odbiorców bezpłatnych numerów Głosu Uczelni rozszerzono o absolwentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Absolwentów SAAR i dyrektorów szkół współpracujących z Uczelnią.

Do komunikacji wewnętrznej włączono nowoczesne i szybkie instrumenty przekazu informacji – Internet i pocztę elektroniczną. Od 2000 r. Internet wysunął się na pierwszy plan jako najwaĚźniejszy i najszybszy środek informacji i promocji. Z roku na rok zwiększał się teĚź rynek reklam oraz róĚźnego rodzaju wydawnictw zarówno środowiskowych, jak i ogólnopolskich oferujących odpłatną promocję wizerunkową, a takĚźe publikacji o charakterze informatorów adresowanych do róĚźnych środowisk, w szczególności zaś do kandydatów na studia. W ostatnich latach ofertę tę uzupełniają portale internetowe. W tym czasie pojawiły się teĚź prestiĚźowe rankingi wyĚźszych uczelni w wielkonakładowych tygodnikach przygotowywane na podstawie danych dostarczonych przez uczelnie. Zasadniczo zmienił się charakter i znacznie rozszerzył zakres akcji informacyjno-promocyjnych towarzyszących rekrutacji na studia, które – wobec rosnącej konkurencji – stały się kampaniami marketingowymi wykorzystującymi metody marketingu narracyjnego.

W 2003 r. zakres obowiązków Biura Informacji i Promocji Uczelni został rozszerzony o realizację zadań związanych z udostępnianiem informacji publicznych (BIP), określonych w ustawie z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznych.

Biuro Informacji i Promocji Uczelni tworzą obecnie: Maria Wanke-Jerie – kierownik biura i Małgorzata Wanke-Jakubowska – rzecznik prasowy Uczelni, Dorota Sikora – redaktor stron internetowych, Maria Szołomicka-Gerlicz – redaktor BIP, Wiesława Kutscha – referent i Tomasz Lewandowski – fotograf-archiwista, a takĚźe Magdalena Sobota – specjalista, zatrudniona w wymiarze pół etatu.