Page 273 - DZIEJE UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
P. 273

272                   DZIEJE UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU








                                             Uchwałą Senatu z dnia 27 lutego 2009 r. dokonano zmiany historycznej nazwy Wy-
                                       działu Rolniczego na Wydział Przyrodniczo-Technologiczny. Uzasadnieniem nowej nazwy
                                       Wydziału były zachodzące od wielu lat zmiany, zarówno w zakresie działalności badawczej,
                                       jak i dydaktycznej realizowanej na Wydziale, a także zmieniające się zewnętrzne uwarun-
                                       kowania profilu kształcenia.
                                             Biorąc pod uwagę wymogi kadrowe i spójność prowadzonych badań oraz dydaktyki,
                                       w 2010 r. doszło do kolejnej reorganizacji – Katedra Kształtowania Agroekosystemów po
                                       przyłączeniu do niej Katedry Łąkarstwa i Terenów Zieleni przyjęła nazwę Katedry Kształ-
                                       towania Agroekosystemów i Terenów Zieleni, a Katedra Ekonomii i Zarządzania po po-
                                       łączeniu z Katedrą Nauk Humanistycznych spełniła wymogi stawiane instytutom i została
                                       przekształcona w Instytut Nauk Ekonomicznych i Społecznych.
                                             Na dzień 1 października 2010 r. w ramach Wydziału funkcjonują następujące
                                       jednostki:
                                       t   Instytut Inżynierii Rolniczej, dyrektor – dr hab. Józef Cież;
                                       t   Instytut Nauk Ekonomicznych i Społecznych, dyrektor – prof. dr hab. Barbara Kutkowska;
                                       t   Instytut Nauk o Glebie i Ochrony Środowiska, dyrektor – prof. dr hab. Jerzy Weber;
                                       t   Katedra Botaniki i Ekologii Rośli, kierownik – dr hab. Teresa Brej;
                                       t   Katedra Fizyki i Biofizyki, kierownik – prof. dr hab. Halina Kleszczyńska;
                                       t   Katedra Genetyki, Hodowli Roślin i Nasiennictwa, kierownik – dr hab. Henryk Bujak,
                                          prof. nadzw;
                                       t   Katedra Kształtowania Agroekosystemów i Terenów Zieleni, kierownik – prof. dr hab.
                                          Leszek Kordas;
                                       t   Katedra Ochrony Roślin, kierownik – prof. dr hab. Michał Hurej;
                                       t   Katedra Ogrodnictwa, kierownik – prof. dr hab. Eugeniusz Kołota;
                                       t   Katedra Szczegółowej Uprawy Roślin, kierownik – prof. dr hab. Andrzej Kotecki;
                                       t   Katedra Żywienia Roślin, kierownik – prof. dr hab. Zofia Spiak.
                                             Ponadto na Wydziale funkcjonują jednostki pomocnicze do realizacji zadań badaw-
            Budynek Centrum
            Dydaktyczno-Naukowego      czych i dydaktycznych – Wydziałowe Biuro Praktyk utworzone w roku 2006 oraz od roku
            pl. Grunwaldzki 24a        2010 Wydziałowe Biuro Obsługi Projektów Unijnych.
                                                                                       Stan kadry naukowo-dydaktycznej
                                                                                  na Wydziale Rolniczym ulegał zmianom.
                                                                                  Bezpośrednio  po  usamodzielnieniu  się
                                                                                  uczelni rolniczej (w roku 1951) przedsta-
                                                                                  wiał się następująco: 19 profesorów (w tym:
                                                                                  3 profesorów zwyczajnych, 9 profesorów
                                                                                  nadzwyczajnych,  7  zastępców  profeso-
                                                                                  rów), 25 adiunktów (w tym: 14 doktorów,
                                                                                  11 magistrów inżynierów), 22 starszych
                                                                                  asystentów (w tym: 2 doktorów, 20 ma-
                                                                                  gistrów  lub  inżynierów),  10  asysten-
                                                                                  tów (w tym: 5 magistrów, 5 studentów),
                                                                                  21  młodszych  asystentów  (w  tym:
                                                                                  2 magistrów, 19 studentów), 15 zastępców
                                                                                  asystenta (studenci).
                                                                                       Liczebność kadry w poszczególnych
                                                                                  grupach stale się zmieniała. Malała wówczas,
                                                                                  gdy pracownicy odchodzili do usamodziel-
                                                                                  niających się jednostek organizacyjnych
                                                                                  (np.Wydział Melioracji Wodnych i Wydział







        Księga1 DZIEJE UP.indb   272                                                                                    2012-02-01   13:25:50
   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278