Page 326 - DZIEJE UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
P. 326
Jednostki i organizacje 325
Głosu Uczelni rozszerzono o absolwentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Absol-
wentów SAAR i dyrektorów szkół współpracujących z Uczelnią.
Do komunikacji wewnętrznej włączono nowoczesne i szybkie instrumenty
przekazu informacji – Internet i pocztę elektroniczną. Od 2000 r. Internet wysunął
się na pierwszy plan jako najważniejszy i najszybszy środek informacji i promocji.
Z roku na rok zwiększał się też rynek reklam oraz różnego rodzaju wydawnictw
zarówno środowiskowych, jak i ogólnopolskich oferujących odpłatną promocję
wizerunkową, a także publikacji o charakterze informatorów adresowanych do
różnych środowisk, w szczególności zaś do kandydatów na studia. W ostatnich
latach ofertę tę uzupełniają portale internetowe. W tym czasie pojawiły się też
prestiżowe rankingi wyższych uczelni w wielkonakładowych tygodnikach przy-
gotowywane na podstawie danych dostarczonych przez uczelnie. Zasadniczo
zmienił się charakter i znacznie rozszerzył zakres akcji informacyjno-promo-
cyjnych towarzyszących rekrutacji na studia, które – wobec rosnącej konkurencji
– stały się kampaniami marketingowymi wykorzystującymi metody marketingu
narracyjnego.
W 2003 r. zakres obowiązków Biura Informacji i Promocji Uczelni został
rozszerzony o realizację zadań związanych z udostępnianiem informacji publicz-
nych (BIP), określonych w ustawie z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznych.
Okładka Głosu Uczelni
Biuro Informacji i Promocji Uczelni tworzą obecnie: Maria Wanke-Jerie – kierownik
biura i Małgorzata Wanke-Jakubowska – rzecznik prasowy Uczelni, Dorota Sikora – redaktor
stron internetowych, Maria Szołomicka-Gerlicz – redaktor BIP, Wiesława Kutscha – refe-
rent i Tomasz Lewandowski – fotograf-archiwista, a także Magdalena Sobota – specjalista,
zatrudniona w wymiarze pół etatu.
SAMODZIELNA SEKCJA DS. INNOWACJI I PROMOCJI ABSOLWENTÓW
Kazimierz Gidziński
Współpraca z gospodarką dawnej Wyższej Szkoły Rolniczej we Wrocławiu, następnie
Akademii Rolniczej a obecnie Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu rozwijała się
przez wszystkie lata funkcjonowania tej Uczelni w realiach makroregionu południowo-
-zachodniej Polski.
Od samego początku istnienia Uczelni idea służenia społeczeństwu i gospodarce
Dolnego Śląska stanowiła myśl przewodnią kadry naukowej zarządzającej tą jednostką.
Absolwenci naszej Uczelni byli i są chętnie zatrudniani w różnych dziedzinach życia
gospodarczego, a zwłaszcza w sektorze gospodarki żywnościowej.
Współpracę z gospodarką podejmowały i podejmują w dalszym ciągu poszczególne
wydziały Uczelni, zwłaszcza poprzez angażowanie się w rozwiązywanie poważnych proble-
mów gospodarczych. Aby wzmocnić tę więź i udrożnić przepływ innowacji powstających
na Uczelni, powołano w 1961 r. Ośrodek Postępu Technicznego, który potem zmieniał na-
zwę na: Zakład Upowszechniania Postępu Technicznego, Zakład Upowszechniania Postępu
w Rolnictwie, Ośrodek Upowszechniania Postępu w Rolnictwie, Ośrodek ds. Wynalazczości,
Wdrożeń i Rolniczych Zakładów Doświadczalnych, Dział Innowacji, Wdrożeń i Promo-
cji Absolwentów aż do dzisiejszej Samodzielnej Sekcji ds. Innowacji i Promocji Absol-
wentów.
Księga1 DZIEJE UP.indb 325 2012-02-01 13:27:16