Page 326 - DZIEJE UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
P. 326

Jednostki i organizacje                                             325








                    Głosu Uczelni rozszerzono o absolwentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Absol-
                    wentów SAAR i dyrektorów szkół współpracujących z Uczelnią.
                          Do komunikacji wewnętrznej włączono nowoczesne i szybkie instrumenty
                    przekazu informacji – Internet i pocztę elektroniczną. Od 2000 r. Internet wysunął
                    się na pierwszy plan jako najważniejszy i najszybszy środek informacji i promocji.
                    Z roku na rok zwiększał się też rynek reklam oraz różnego rodzaju wydawnictw
                    zarówno środowiskowych, jak i ogólnopolskich oferujących odpłatną promocję
                    wizerunkową, a także publikacji o charakterze informatorów adresowanych do
                    różnych środowisk, w szczególności zaś do kandydatów na studia. W ostatnich
                    latach ofertę tę uzupełniają portale internetowe. W tym czasie pojawiły się też
                    prestiżowe rankingi wyższych uczelni w wielkonakładowych tygodnikach przy-
                    gotowywane na podstawie danych dostarczonych przez uczelnie. Zasadniczo
                    zmienił się charakter i znacznie rozszerzył zakres akcji informacyjno-promo-
                    cyjnych towarzyszących rekrutacji na studia, które – wobec rosnącej konkurencji
                    – stały się kampaniami marketingowymi wykorzystującymi metody marketingu
                    narracyjnego.
                          W 2003 r. zakres obowiązków Biura Informacji i Promocji Uczelni został
                    rozszerzony o realizację zadań związanych z udostępnianiem informacji publicz-
                    nych (BIP), określonych w ustawie z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
                    publicznych.
                                                                                                                  Okładka Głosu Uczelni
                          Biuro Informacji i Promocji Uczelni tworzą obecnie: Maria Wanke-Jerie – kierownik
                    biura i Małgorzata Wanke-Jakubowska – rzecznik prasowy Uczelni, Dorota Sikora – redaktor
                    stron internetowych, Maria Szołomicka-Gerlicz – redaktor BIP, Wiesława Kutscha – refe-
                    rent i Tomasz Lewandowski – fotograf-archiwista, a także Magdalena Sobota – specjalista,
                    zatrudniona w wymiarze pół etatu.



                          SAMODZIELNA SEKCJA DS. INNOWACJI I PROMOCJI ABSOLWENTÓW

                          Kazimierz Gidziński




                          Współpraca z gospodarką dawnej Wyższej Szkoły Rolniczej we Wrocławiu, następnie
                    Akademii Rolniczej a obecnie Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu rozwijała się
                    przez wszystkie lata funkcjonowania tej  Uczelni w realiach makroregionu południowo-
                    -zachodniej Polski.
                          Od samego początku istnienia Uczelni idea służenia społeczeństwu i gospodarce
                    Dolnego Śląska stanowiła myśl przewodnią  kadry naukowej zarządzającej tą jednostką.
                          Absolwenci naszej Uczelni byli i są chętnie zatrudniani w różnych dziedzinach życia
                    gospodarczego, a zwłaszcza w sektorze gospodarki żywnościowej.
                          Współpracę z gospodarką podejmowały i podejmują w dalszym ciągu poszczególne
                    wydziały Uczelni, zwłaszcza poprzez angażowanie się w rozwiązywanie poważnych proble-
                    mów gospodarczych. Aby wzmocnić tę więź i udrożnić przepływ innowacji powstających
                    na Uczelni, powołano w 1961 r. Ośrodek Postępu Technicznego, który potem zmieniał na-
                    zwę na: Zakład Upowszechniania Postępu Technicznego, Zakład Upowszechniania Postępu
                    w Rolnictwie, Ośrodek Upowszechniania Postępu w Rolnictwie, Ośrodek ds. Wynalazczości,
                    Wdrożeń i Rolniczych Zakładów Doświadczalnych, Dział Innowacji, Wdrożeń i Promo-
                    cji Absolwentów aż do dzisiejszej Samodzielnej Sekcji ds. Innowacji i Promocji Absol-
                    wentów.







        Księga1 DZIEJE UP.indb   325                                                                                    2012-02-01   13:27:16
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331